-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)
-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:3766 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:20

هدف خلقت را غربي ها بهتر فهميده اند آنكه بهتر عمل كند بهتر فهميده چرا مي گوييد ؟ اينگونه نيست ؟



به شهادت آيات قرآن كريم ، بدترين مردم و زيانكارترين آنها كساني هستند كه عمرشان در راه حيات دنياي فاني تباه شده و به خيال باطل مي پندارند كه نيكوكاري مي كنند . همين دنيا طلباني كه به آيات خداي خود كافر شده و روز قيامت را انكار مي كنند، همه اعمالشان تباه گشته و در قيامت هيچ ارزشي نخواهد داشت و اينان چون پيامبران خدا را نيز استهزاء مي كنندو به آنان كفر مي ورزند به آتش دوزخ كيفر خواهند يافت .

(قل هل ننبئكم بالاخسرين اعمالا الذين ضل سعيهم في الحيوة الدنيا و هم يحسبون أنهم يحسنونصنعا. اولئك الذين كفروا بأيت ربهم و لقائه فحبطت اعمالهم فلا نقيم لهم يوم القيامة وزناً ذلك جزاءهم جهنم بماكفروا و اتخذوا ءايتي و رسلي هزوا)

بنابراين چنانچه مراد از غربيها مرام و مسلك مادي گرايي آنها باشد كه ميزان در اعمال آنها نفس و هواهاي نفساني آنست ارزش و بهائي براي اعمال آنها نيست و در آيه أرايت من اتخذ اله هواه ...چنين آمده است كه: (آيانديدي كساني را كه هواي نفس خود را به خدايي گرفتهاند ، اي پيامبر آيا گمان ميكني كه اينها ميشنوند، يا تعقل ميكنند اينها مانند چهارپايان بلكه از حيوانات هم گمراه ترند.) و چنانچه بر حسب ظاهر رعايت اخلاقيات را هم بكنند بر اساس منافع مادي ميباشد و جهت رسيدن به بهرههاي مادي آن است و انسانيت و نيت الهيدر بين نيست و در جائيكه چنين ثمري نداشته باشد اخلاقيات زير پا گذاشته ميشودو چنانچه مراد از غربيها تكنولوژي و صنعت پيشرفته آنهاباشد همانطور كه ملاحظه ميكنيد پيشرفتهاي علمي و صنعتي در اختيار خودكامگان قرار ميگيرد كه نسل بشر را تهديد ميكنند و ثمرة علم و دانش خود را نه تنها در جهت نجات انسانها به كار نميبرند بلكه به واسطة خودكامگيهاي خود و استفاده از ابزار پيشرفته خون ملّتها را ميريزند و از هر حيوان درندهاي، بدتر عمل ميكنند مانند جنگ هيروشيماناكازاكي ، افغانستان ، فلسطين و لبنان، حاصل آنكه ملاك بهترين عملها عملي است كه نمودار انسانيت و كرامت انساني و صفات الهي باشد و از ظلم و مقصود همان رجعتي است كه اول امام حسين (ع) بعد حضرتامير (ع) و بعد حضرت رسول(ص) و بعد باقي ائمه رجوع مي نمايند .

برگرفته از : 1ـ مع و ثمره علم و دانش خود را جهت نجات انسانها بكار نمي ببرند بلكه به واسطه خود كامگي هاي خود و









تجاوز پيراسته گردد. ( ان اكرمكم عندالله اتقيكم)

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ

1ـ كهف/ 103 ـ 106

2ـ فرقان / 43

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.